keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Revontulia Norjassa

Helmikuun viimeisellä viikolla kävin lyhyellä reissulla Norjassa mökillä. Kovasti ootin että saisin kuvata revontulia, koska edellisellä reissulla niitä ei ollut näkynyt. 

3 iltaa jaksoin käydä ulkona katselemassa jos niitä tulia nyt näkyisi. Jokaisena iltana olosuhteet oli täydelliset taivas kirkas ja eikä kuun valostakaan olisi haittaa. 

Viimeisenä iltana olin pettynyt nyt en näkisikään yhtään reposia kun taivaskin oli kokonaan pilvien peitossa. Myöhemmin illalla minulle tuli outo tunne. Sen takia oli pakko käydä vielä kurkkaamassa ulkona että näkyisikö siellä taivaalla mitään. Ulos päästessäni taivas olikin seljennyt ja revontulethan siellä taivaalla tanssi. Äkkiä juoksin mökkiin hakemaan kameraa ja jalustaa.




Revontulet alkoi pikkuhiljaa hiipumaan ja olin lähdössä jo sisälle lämmittelemään. 
Onneksi jäin ihmettelmään tähtiä hetkeksi, koska taivaalle ilmestyi taas revontulia mutta voimakkaampina. Ne valaisivat hyvin pellon jossa olin kuvaamassa. 




Onneksi kävin ulkona katsomassa muuten olisin missannut tämänkin hienon luonnon näytelmän, jota olin monta iltaa odottanut. 

Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti